Ordinační hodiny


Objednaní
AKUTNÍ
Konzultace
Objednaní
Konzultace
Pondělí
7:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:00
Úterý
7:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:00
Středa
7:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:00
Čtvrtek
-
-
-
13:00 - 18:00
18:00 - 19:00
Pátek
7:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:00

Vánoce 2024

Do 20.12.2024 ordinace funguje v běžné ordinační době. Mezi svátky jsme k dispozici 23.12. , 27.12. a 30.12.2024 vždy od 8:00 do 11:00 pouze pro akutní obtíže. 2.1.2025 bude ordinace zavřená z důvodů oprav vodovodního potrubí v domě. Běžný provoz od 3.1.2025.

Objednání do ordinace doporučujeme.
Bez objednání ošetříme jedině akutní čerstvě vzniklé obtíže v čase pro akutní neobjednané pacienty.

Přes Sestru Emmy se můžete objednat na konkrétní čas i s akutními obtíži maximálně 3 dny předem. Můžete také volat do ordinace vždy 1.hodinu ord. doby, dostanete od nás orientační čas objednání na ten den.

S chronickými obtíži se prosím objednejte nejlépe přes Emmy, nabídne vám termín dle aktuálních možností ordinace, případně napište požadavek a termín dostanete od nás. 

Výkony spojené s administrativou a pravidelné kontroly bez objednání neprovádíme. (např. předoperační vyšetření, sepsání návrhu na lázně, vyšetření k žádosti o důchod, vstupní a periodická prohlídka, vyšetření na řidičský průkaz a podobně).

Potřebujete nás kontaktovat?

Chci recept, termín kontroly,
očkování.

Jsem nový pacient.

Mám akutní obtíže, které nepočkají do druhého dne.

Náš tým

MUDr. Eliška Šťastná

je v ordinaci od ledna 2024 a kromě běžné praxe zohledňující nejnovější trendy a výzkum v medicíně se zaměřuje také na psychosomatické aspekty tělesných obtíží. 

MUDr. Markéta Dušková

se o své pacienty stará pečlivě a obětavě již od roku 1993. V současnosti se raduje ze své rozrůstající se rodiny a ráda by věnovala o něco více času také jim. 

MUDr. Irma Fišerová

které na Stodůlkách prošly ordinacemi už generace našich pacientů. Paní doktorka se s velkou pečlivostí a pozorností věnuje vašim obtížím a současně se velmi zajímá o aktuální trendy v medicíně.

sestra Jitka Hájková

je naše zdravotní sestra, která je téměř srdcem ordinace, s velkou laskavostí a pamětí pečuje o generace našich pacientů. 

sestra Zuzana Kleinová

Naše druhá zdravotní sestřička, která pro naše pacienty skoro dýchá.

sestra Renata Kučerová

Akční sestra se zkušenostmi z různých oddělení nemocnic i rešení neobvyklých situací, která je připravena pomoci řešit vaše obtíže.

Ceník

Výkony, posudky a potvrzení

Posouzení zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel800 Kč
Posouzení zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel nad 65 let400 Kč
Rozšíření řidičského průkazu, řidiči z povolání800 Kč
Posouzení zdravotní způsobilosti k držení zbrojního průkazu1 100 Kč
Posouzení zdravotní způsobilosti pro jiné než léčebné účely (soud, policie, úřad práce, výjezd do zahraničí apod.)500 Kč
Posudek pro jednotlivé sportovní akce, brigády, tábory, ŠvP, zotavovací akce, ke studiu, přijetí do zařízení sociálních služeb200 Kč
Vypsání tiskopisu pro komerční pojišťovnu, policii, soudy ( prostý formulář )400 Kč
Vypsání tiskopisu pro komerční pojišťovnu, policii, soudy ( podrobný formulář )800 Kč
Výpis z dokumentace na standardním formuláři do 10 prac.dní400 Kč
+ expres do 3 dnů800 Kč
+ urgent do 24 hodin1 200 Kč
Výpis z dokumentace na vlastním formuláři800 Kč
+ expres do 3 dnů1 200 Kč
Prohlídka PLS ( nesmluvní zaměstnavatelé - jenom kat. 1 bez dalších rizik)800 Kč
Prohlídka pro profesní průkazy ( elektrikář, VZV, svářeč, jeřábník, ... )800 Kč
Jiná posouzení zdravotní způsobilosti či zdravotního stavu1 000 Kč
Ohodnocení ztížení společenského uplatnění u pracovních úrazů1 000 Kč
Ohodnocení bolestného u pracovních úrazů1 000 Kč
Vyšetření lékařem před nástupem do lázní či k operaci v režimu samoplátce360 Kč
+ další přímé náklady (EKG, odběry, další vyšetření dle ceny stanovené ZP)
EKG VYŠETŘENÍ nehrazené z veřejného zdravotního pojištění240 Kč
TOKS - test na krvácení do stolice nehrazený ze zdravotního pojištění300 Kč
Ztracení zkumavky na test krvácení do stolice100 Kč
Vyšetření CRP160 Kč
Administrativní úkony nehrazené ze zdravotního pojištění150 Kč á 10 minut
Kopie dokumentace na vlastní žádost5 Kč / stránka
+ při přeregistraci5 Kč / stránka + 100 Kč á 20 min práce

Očkování nehrazené ze zdravotního pojištění

Očkování nehrazené ze zdravotního pojištění - aplikace očkovací látky250 Kč
+ cena vakcíny dle aktuálního ceníku*
Adacel Polio černý kašel, záškrt, tetanus, obrna + 900 Kč
(1x v dospělosti nebo po 10 letech)
Adacel černý kašel, záškrt, tetanus + 800 Kč
(1x v dospělosti nebo po 10 letech)
Arexvy - RS viry, od 60 let, 1 dávka + 5200 Kč
Apexxnar - 20 kmenů pneumokoka + 1700 Kč
1x v životě
Boostrix - černý kašel, záškrt, tetanus + 800 Kč
(1x v dospělosti nebo po 10 letech)
FSME-IMMUN - klíšť. encefalitida + 900 Kč
(3 dávky do 12 měsíců, přeočkování po 3-5 letech)
Chřipka - každoročně 1 dávka (Effluelda, Vaxigrip) věk < 65 letDle typu
Varilrix - plané neštovice, 2 dávky + 1500 Kč
M-M-R Vaxpro - spalničky, 1 dávka + 650 Kč
Havrix - žloutenka A, 2 dávky + 1400 Kč
Engerix - žloutenka B, 3 dávky + 900 Kč
Twinrix - žloutenka A+B, 3 dávky + 1700 Kč
Typhim IV - typhus, 1 dávka á 3 roky + 1200 Kč
Nimenrix - meningokok ( A,C, W135, Y), 1-2 dávky + 1200 Kč
Bexsero - meningokok B, 2 dávky + 1900 Kč
Gardasil, Cervarix - HPV infekce, 3 dávkydle typu
Shingrix, herpes zoster 1-2 dávky + 5300 Kč

Vnitřní řád ordinace

1.1. Ordinace Píškova s.r.o. , IČ: 08981922, se sídlem Píškova 1949/18, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 328662.

2.1. Personálem se rozumí zejména lékař a sestra, jakožto i další odborný personál poskytovatele zdravotních služeb.
2.2. Ordinací se rozumí ucelená provozní jednotka poskytovatele zdravotních služeb včetně čekárny, toalet, technologického, diagnostického a léčebného vybavení.
2.3. Pacientem se rozumí fyzická osoba, které je poskytována zdravotní služba dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, případně posudková péče dle zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách.

3.1. Pacient má zejména tato práva:
a) na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb,
b) na poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni,
c) vyžádat si konzultační služby od jiného poskytovatele zdrav. služeb,
d) na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, popř. osoby určené zákonným zástupcem, pěstouna nebo jiné osoby určené soudem, na přítomnost osoby blízké nebo osoby určené pacientem, nenaruší-li přítomnost těchto osob poskytování zdravotních služeb,
e) být informován o zdravotním stavu a navrženém individuálním léčebném postupu. Má právo být informován o účelu a povaze poskytované zdravotní péče. Pacient má právo odmítnout poskytnutí zdravotních služeb nebo svůj souhlas s poskytnutím zdravotních služeb odvolat (toto se netýká situací, kdy je nařízena izolace, karanténa nebo povinné léčení dle zákona o ochraně veřejného zdraví),
f) být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění,
g) v předem dohodnutém termínu s personálem nahlédnout do zdravotnické dokumentace, na pořizování výpisů nebo kopií, v přítomnosti zdravotnického pracovníka, přičemž nesmí tím být narušeno poskytování zdravotních služeb,
h) určit osoby, kterým mohou být poskytovány informace o jeho zdravotním stavu. Současně pacient může určit, zda tyto osoby mohou nahlížet do zdravotnické dokumentace o něm vedené nebo do jiných zápisů vztahujících se k jeho zdravotnímu stavu, a zda si mohou pořizovat výpisy nebo kopie těchto dokumentů,
i) vyslovit zákaz poskytování informací o jeho zdravotním stavu určeným osobám,
j) Nezletilý pacient mladší 15-ti let může být ošetřen pouze v přítomnosti a se souhlasem svého zákonného zástupce, popř. osoby zákonným zástupcem určené (výjimku tvoří neodkladná péče). Nezletilý pacient starší 15-ti let může být ošetřen bez přítomnosti svého zákonného zástupce, pokud má jeho písemný souhlas.

Pacient je povinen:
a) dodržovat tento vnitřní řád,
b) dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup, se kterým vyslovil souhlas, spolupracovat.
c) pravdivě informovat lékaře o svém zdravotním stavu, o jeho změnách a nezamlčovat zásadní informace mající vliv na celkové zdraví vč. informací o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, vč. užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb,
d) na vyzvání prokázat svou totožnost a předložit průkaz zdravotní pojišťovny,
e) hlídat si termín preventivních prohlídek, absolvovat je jednou za 24 měsíců a akceptovat je jako nezbytnou součást léčby,
f) v prostorách ordinace se chovat tiše, po příchodu do ordinace se ohlásit zadáním karty pojištěnce do terminálu Evipa, usadit se v čekárně a vyčkat příchodu sestry,
g) úmyslně neničit nebo neodcizovat vybavení ordinace,
h) vůči personálu a ostatním pacientům se chovat dle zásad slušného chování, s úctou, respektem a řídit se pokyny personálu,
i) chodit na objednané termíny včas,
j) respektovat zákaz pořizování fotografií, videonahrávek nebo audionahrávek ve všech prostorách ordinace bez souhlasu personálu,
k) dodržovat aktuální hygienická opatření a vládní nařízení.

Poskytovatel zdrav. služeb poskytuje zdravotní služby všeobecného praktického lékařství v plném rozsahu pouze registrovaným pacientům. Pacient může požádat o registraci, jestliže uplynuly více než 3 měsíce od jeho předchozí registrace k jinému lékaři. O přijetí registrace rozhodne registrující lékař potvrzením registračního listu. V případě pacienta, který nemluví česky, je nutné, aby měl s sebou překladatele do českého jazyka.

Ordinační doba je rozdělena na hodiny pro nemocné a zdravé pacienty (preventivní prohlídky, očkování, administrativní úkony, vyšetření k posudkům). V ordinační době pro zdravé pacienty není možné ošetření nemocného pacienta bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se sestrou či lékařem. Příjem pacientů k ošetření končí 30 minut před skončením ordinační doby.

7.1. Pacient je povinen se předem objednat (telefonicky, e-mailem či přes on-line objednávku) k provedení zdravotního výkonu. Ordinační doba a kontakty jsou zveřejněny na webových stránkách www.ordinace-piskova.cz a v ordinaci.
7.2. Lhůta objednání je dána momentálním vytížením ordinace. Poskytovatel zdravotních služeb má právo určovat a měnit termíny zdravotních výkonů, přičemž je o takové změně povinen pacienta informovat.
7.3. Pacient je povinen dostavit se na ošetření ve stanovený den a hodinu. Není možné termín bez předchozí domluvy měnit. Objednaný pacient, který se nemůže dostavit na vyšetření, se předem telefonicky nebo osobně omluví minimálně 24 hodin před plánovaným výkonem telefonicky nebo e-mailem, aby neblokoval rezervovaný čas jiným pacientům.
7.4. Hodiny objednaných zdravotních výkonů jsou orientační a řídí se aktuálním vytížením ordinace. Objednaným pacientům jsou poskytovány zdravotní služby přednostně, nicméně výhradní právo volby pořadí zůstává lékaři.

Jedná-li se o ošetření akutních bolestivých případů či úrazů, v tom případě nabízíme našim registrovaným pacientům nejbližší termín v rámci ordinační doby, obvykle ještě týž den. Vždy je však nutné se telefonicky, online či osobně objednat. Pokud se pacient dostaví bez předchozí domluvy, musí počítat s tím, že přednostně mohou být bráni objednaní pacienti. Zda se jedná o akutní stav, je vždy na posouzení lékaře.

Pacient má povinnost prokázat svou totožnost dokladem totožnosti (občanským průkazem, cestovním pasem). Čerpá-li pacient péči hrazenou ze zdravotního pojištění, je povinen předkládat také průkaz zdravotní pojišťovny. Pokud pacient nedokáže prokázat svou totožnost a platnost zdravotního pojištění, není zdravotnické zařízení povinno mu zdravotní služby poskytnout.

Po pacientovi nebo po jeho zákonném zástupci může být požadován písemný informovaný souhlas nebo písemný souhlas s plánem ošetření. Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, bude mu DPN v daném termínu ukončena.
Návštěvní služba je prováděna po předchozí domluvě se zdravotnickým personálem ordinace, a to dle časových možností a vytíženosti ordinace.

Pacient má nárok na poskytnutí úplných a srozumitelných informací, které z důvodu ochrany osobních údajů budou poskytnuty pouze jemu a pouze těm osobám, které písemně uvede v informovaném souhlasu s poskytováním zdravotní péče. Informace o zdravotním stavu pacienta lze podávat telefonicky či e-elektronicky pouze na základě vyplněného souhlasu pacienta. Email nesplňuje pravidla pro ochranu osobních údajů pacienta a proto nebude ordinací využíván ke konzultacím zdravotního stavu. Pro tyto případy lze požít zabezpečenou komunikaci přes www.sestraemmy.cz/stastnaordinace

Nejde-li o akutní případ ohrožující pacienta, má personál právo odmítnou ošetřit pacienta, který jeví známky požití alkoholických nápojů či návykových látek. Pacient nemocný Hepatitidou C, AIDS a podobným chronickým onemocněním je povinen oznámit personálu své infekční onemocnění. Personál si dále vyhrazuje právo odmítnout ošetření pacienta, který se dostaví se zpožděním na objednaný termín vyšetření. Z provozních důvodů může i malé zpoždění znamenat významnou provozní komplikaci. Rovněž může být odmítnut pacient, který nedodržel instrukce lékaře před ošetřením (např. užívání léků, jídla, apod.), pacient, který se chová vulgárně nebo agresivně vůči personálu či ostatním pacientům a pacient, který nedodržuje pokyny personálu.

Pacient tímto bere na vědomí, že mu poskytovatel zdrav. služeb má právo ukončit poskytování zdravotních služeb pokud závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí tímto vnitřním řádem (např. hrubé a vulgární chování k personálu ordinace, opakovaná neomluvená absence (2x a vícekrát),bez omluvy předem min. 24 hod., či nenavštívení ordinace v rámci preventivní prohlídky po dobu 2 let). V případě ukončení péče z důvodu porušení vnitřního řádu dostane pacient písemné vyrozumění s uvedením důvodu opravňujícího k tomuto kroku.

Pacient nebo jeho zákonný zástupce oznámí neprodleně svému lékaři každou změnu identifikačních údajů (např. změnu bydliště, telefonního čísla a e-mailu), změnu zdravotní pojišťovny nebo druhu zdravotního pojištění. Při návštěvě ordinace je pacient povinen informovat zdravotnický personál o změně zdravotního stavu, o užívaných lécích, těhotenství, apod.

Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem poskytovatele zdravotních služeb. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněné osoby a osoby stanovené obecně závaznými předpisy. Pokud se pacient přeregistruje k jinému lékaři, dosavadní registrující lékař odešle novému lékaři výpis ze zdravotní dokumentace pouze na základě žádosti pacienta nebo nového lékaře (nejedná se o automatickou službu).

Poskytovaná zdravotní péče se rozděluje na standardní hrazenou ze systému zdravotního pojištění a nadstandardní, kde je nutná finanční účast pacienta. Ceník těchto nadstandardních výkonů je vyvěšen v čekárně. V případě, že je pacient pojištěn u zdravotní pojišťovny, se kterou nemá poskytovatel zdravotních služeb smluvní vztah, je pacient povinen si hradit pomocí přímé platby i výkony, kterou jsou v běžných případech hrazené ze systému zdravotního pojištění. Pacient je povinen uhradit poskytovateli cenu provedených služeb dle platného ceníku. Odmítnutí úhrady je v rozporu s vnitřním řádem a je důvodem k ukončení poskytovaných služeb pacientovi. Platba probíhá hotově, případně qr kódem s okmžitou platbou v ordinaci, nebo před samotným poskytnutím úkonu cestou www.sestraemmy.cz/stastnaordinace..

Pacient je povinen řídit se vždy pokyny personálu. Při návštěvě ordinace je nutné dbát na používání osobních ochranných pomůcek (rouška, respirátor) v čekárně i v ordinaci, má-li příznaky infekčního onemocnění. Pacient je povinen po příchodu do čekárny použít dezinfekci na ruce.
Do ordinace vstupuje pacient s ochrannými pomůckami vždy, když má příznaky infekčního onemocnění..

Pacienti a jejich doprovod čekají na vyšetření v čekárně, která je volně přístupná od začátku provozní doby do konce ordinační doby. Během čekání mohou pacienti používat zařízení čekárny a WC pro pacienty. Je zakázáno obtěžovat pacienty nadměrným hlukem nebo jiným nevhodným chováním, ničit a odnášet zařízení ordinace vč. časopisů. V celé ordinaci je zakázáno kouřit.

Tento vnitřní řád je platný od 1.4.2024. Tento vnitřní řád je zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup, a to na webových stránkách www.ordinace-piskova.cz, a dále je fyzicky umístěn v prostorách Ordinace.

Další praktické informace

Sociální dávky

1. Sociální dávky

Nárok na sociální dávku

Tento odkaz Vám orientačně zobrazí nárok na dávku:

 

 

Nejčastěji řešíte

 

 

Jak podat žádost?

Žádost o některou dávku podává klient sám na příslušném kontaktní pracovišti ÚP či OSSZ, nikoli lékař.

A) Žádost o příspěvek na péči, průkaz OZP, příspěvek na mobilitu a příspěvek na zvláštní pomůcku se podává prostřednictvím kontaktního pracoviště úřadu práce; žádost lze také vyplnit prostřednictvím internetových formulářů na stránkách úřadu práce

Následně budete vyzváni, aby jste se objednali k vyšetření do naší ambulance.

Prosím objednejte se na vyšetření preferenčně přes Medevio (volba – Objednání vyšetření – ČSSZ). K prohlídce týkající se příspěvku o péči si prosím vytiskněte a vyplňte následující formuláře:

 

 

 

B) Žádost o invalidní důchod se podává prostřednictvím OSSZ podle místa trvalého bydliště; žádost se podává osobně (případně je možné k tomuto úkonu zmocnit jinou osobu na základě udělené plné moci) a pak je vždy vhodné se objednat předem https://objednani.cssz.cz/; žádost lze také podat elektronicky na ePortálu ČSSZ https://eportal.cssz.cz/web/portal 

 

Zdroje pro více informací:

Pracovní neschopnost - "e-neschopenka"

Kdo vystavuje neschopenku – dočasnou pracovní neschopnost (DPN)

  • lékař, který zjistí nemoc či stav omezující schopnost pracovat, tedy i gynekolog, stomatolog, dermatolog atd.
  • lékař ji vystavuje po předchozím vyšetření a ve své odbornosti
  • praktický lékař tedy nesmí vystavit DPN na chirurgickou, ortopedickou, gynekologickou a jinou odbornou diagnózu
  • neschopenku nevystavuje lékař záchranné služby, lékař služby první pomoci

 

Jste-li v péči lékaře-specialisty (ortoped, chirurg, neurolog, kožní, atd.), který Vás pro dané onemocnění léčí a ke kterému docházíte na kontroly, nekontaktuje pro vystavení „neschopenky“ praktického lékaře, neboť dočasná pracovní neschopnost Vám má být vystavena a vedena ambulanci, kam k léčbě docházíte.

E-neschopenku vystavuje ošetřující lékař – tedy lékař, který svým vyšetřením zjistil, že pacientův zdravotní stav neumožňuje vykonávat zaměstnání nebo samostatnou výdělečnou činnost, a léčí jej. Nelze postupovat tak, že by jeden lékař odeslal pacienta k jinému lékaři jen za účelem vystavení E-neschopenky.

O vzniku dočasné pracovní neschopnosti u pojištěnce rozhodne (tedy „neschopenku“ vystaví) ten lékař, který vyšetřením zjistí, že pojištěnci zdravotní stav pro nemoc nebo úraz nedovoluje vykonávat dosavadní pojištěnou činnost (= zaměstnání)

Zákon o nemocenském pojištění tedy nijak nepočítá s variantou, že jeden lékař (v nemocnici, ambulantní specialista apod.) vyšetřením sice zjistí dočasnou pracovní neschopnost, avšak neschopenku nevystaví, předá jen tuto informaci praktickému lékaři s tím, aby ten vystavil neschopenku. Takový postup není v souladu se zákonem a každý lékař je povinen jej dodržovat. Při nedodržení této povinnosti je možné lékaře odkázat na důrazné upozornění Ministerstva zdravotnictví:

 

Kdo vede pacienta v době DPN

 

  • pokud jste na začátku léčebného procesu a máte naplánované kontroly u specialistů, vede DPN ošetřující lékař dané specializace
  • neschopenku vystavenou během pobytu v nemocnici přebírá daný ambulantní specialista, pokud máte u něj naplánovanou kontrolu (např. po ortopedickém zákroku)
  • praktický lékař je oprávněný převzít DPN pouze v případě, kdy stav nemocného vyžaduje pokračování v DPN a zároveň, kdy nemocný již nemusí docházet na kontroly k ambulantnímu specialistovi a to po písemném žádosti předcházejícího lékaře. Převzetí není automatické a může být z odborného důvodu odmítnuto.
  • tzn. nechodíte současně na kontrolu ke specialistovi a ke svému praktickému lékaři

 

Stejný ošetřující lékař, který neschopenku vystavil, ji vede i nadále, pokud bude nadále vyšetřovat a léčit pacienta z důvodu, pro který u něj rozhodl o dočasné pracovní neschopnosti a to až do doby než je ukončen důvod pro trvání pracovní neschopnosti, nebo je zcela ukončena péče ošetřujícího lékaře (např. typicky již nebudou převazy po operaci atd.). Pokud dle názoru lékaře nadále trvá důvod k pracovní neschopnosti a již nebude žádná další péče, pak lékař musí písemně požádat lékaře jiné odbornosti, kam nemocného předává o převzetí pracovní neschopnosti a doporučit délku ev. dalšího trvání pracovní neschopnosti (lékař jiné odbornosti však nemusí převzetí přijmout, pokud zváží, že by šlo o péči mimo jeho odbornost). 

 

Začátek DPN

DPN lze stanovit 3 dny před návštěvou lékaře, ukončit ji lze nejdříve 3 dny dopředu. Den, kdy DPN začíná, nebo končí, do práce nejdete.

 

Vycházky

  • neplatí omezení na jakoukoliv diagnózu (neplatí, pokud je Vám nařízená izolace nebo karanténa)
  • již od 1.dne trvání DPN (zvláště pokud žijete sami)
  • vycházky se stanovují na dobu max 6 hodin denně v rozmezí od 7 – 19 hod
  • neomezené vycházky:
  • o neomezené vycházky žádá pacient ČSSZ prostřednictvím lékaře, který vede DPN
  • připadá do úvahy pouze náročný léčebný plán, nepříznivé účinky léčby, nebo celkově závažný zdravotní stav
  • samostatná onkologická diagnóza není automatickým důvodem k souhlasu s neomezenými vycházkami

 

Změna pobytu během DPN

  • změnu povoluje praktický lékař a povolení musí být prokazatelně doručené na ČSSZ, proto si jej žadatel odevzdá/zašle sám
  • pobyt v cizině v době pracovní neschopnosti povoluje posudkový lékař

 

Kontroly

  • zaměstnavatel (prvních 14 dnů neschopnosti může dodržování léčebného režimu kontrolovat zaměstnavatel. Případná změna pobytu během prvních 14 dnů při DPN se tedy musí hlásit i zaměstnavateli
  • ČSSZ kdykoliv
  • povinnosti pacienta je zajistit funkční zvonek, který je správně označen, označenou poštovní schránku a byt
  • pokud bude kontrole znemožněno vás najít na místě, které je uvedeno na DPN, hrozí vám odebrání peněz za nemocenskou, ale také můžete dostat pokutu. Stejně tak, když nebudete doma zastiženi v době mimo dobu vycházek

 

 

Finance

  • od 1.dne náhradu ze mzdy platí zaměstnavatel – počítají se pouze pracovní dny
  • od 15. dne pak již ČSSZ vyplácí nemocenskou, která je vyplácena za všechny kalendářní dny

 

Ukončení DPN

  • ze zdravotních důvodů (došlo ke zlepšení zdravotního stavu)
  • 30.dnem po uplynutí 180 dní trvání DPN, pokud došlo ke stabilizaci stavu. Nemusíte být zcela vyléčeni a je předpoklad, že už nikdy nebudete moci vykonávat dosavadní pracovní činnost
  • pokud se nedostavíte na plánovanou kontrolu, která je vyznačena na rozhodnutí a neprokážete vážné důvody, proč jste se nemohli kontroly zúčastnit. DPN končí právě tím dnem, kdy jste se nedostavili na kontrolu
  • DPN končí 30.dnem po dni následujícím, kdy jste byli uznáni invalidním, nebo invalidním ve vyšším stupni
  • 14.dnem trvání DPN, pokud jste v zaměstnání ve zkušební době

 

 

Potvrzení o dočasné pracovní neschopnosti (lístek na peníze)

  • vystavuje lékař, který pacienta vede v DPN 
  • vždy ke 14.dni trvání DPN
  • nejméně jednou měsíčně, obvykle  před koncem měsíce
  • pojištěnec je povinen dostavit se v určeném termínu k ošetřujícímu lékaři (vždy 14. den trvání pracovní neschopnosti a pak minimálně každých 30 dní) ke kontrole posouzení zdravotního stavu a dočasné pracovní neschopnosti.

 

Zdroj:

Předpis léků

Pro žádost o předpis dlouhodobě užívaných a námi indikovaných léků využijte, prosím aplikaci a platformu Medevio na úvodní stránce našeho webu, případně objednejte telefonicky (Pokud bychom se věnovali jiným pacientům, prosím vždy nám zanechte vzkaz s vašim požadavkem – po ordinační době Váš požadavek vyřešíme. Nevolejte opakovaně)

Pokud jste sledováni v odborné ambulanci u specialisty pro konkrétní onemocnění (kardiolog, internista, diabetolog, neurolog, apod.), vede tento specialista po celou tuto dobu kompletně léčbu pro dané onemocnění, včetně předpisu léků do další kontroly, předpisu žádanek pro něj potřebných vyšetření a předpisu zdravotních pomůcek.

Obecně platí, že pro sledování na jednu nemoc (diagnózu) je možné mít jednoho lékaře.

Žádanky na vyšetření

Případné odborné či konziliární vyšetření lékařem specialistou doporučujeme na základě klinického vyšetření, nikoli na základě telefonické či emailové žádosti.

Máte plné právo navštívit jakéhokoliv lékaře i bez doporučení svého praktického lékaře. Není to ale moudrý krok, neboť praktický lékař předává spolu se žádankou na odborné vyšetření i veškeré další informace o Vašich chorobách a provedených vyšetřeních. Zároveň Vám doporučíme i kontakt pro objednání do odborné ambulance.
Pokud je to možné, neobcházejte svého praktického lékaře. Vystavujete se nebezpečí, že specialista bez náležité informace od praktického lékaře bude muset některé výkony zbytečně opakovat a jeho úvaha zahrne stavy, které již Váš praktický lékař vyloučil a léčba se tak prodlouží.

Samozřejmě existuje několik výjimek – bez doporučení můžete navštívit i v případě běžného vyšetření kromě registrujících lékařů (praktický lékař, gynekolog, stomatolog) i ambulanci kožního lékaře a oční. Samozřejmostí je i ošetření akutního úrazu u specialisty.

Žádanka od praktického lékaře k vyšetření u ambulantního specialisty je nutná pouze v případě, že na základě našeho vyšetření a rozvahy požadujeme tzv. dispenzární péči (např. PL odesílá pacienta po srdečním infarktu do péče kardiologa, pacienta s komplikovanou cukrovkou do péče diabetologa apod.) nebo požadujeme specializované vyšetření. 

Pokud se ovšem sami objednáte u ambulantního specialisty na vyšetření, tak žádanku z naší ambulance nepotřebujete a ani ji bez našeho předchozího vyšetření, zhodnocení a rozhodnutí o potřebě toho vyšetření nevystavíme.

Pokud ambulantní specialista nemá plnou kapacitu (či nemá smlouvu s Vaší zdravotní pojišťovnou), tak je povinen Vás ošetřit i bez žádanky od PL (také. i z důvodu, že v ČR není povinnost mít registrujícího PL).

Bližší info: str. 41 – https://www.lkcr.cz/doc/tempus_file/tm-07_08_20-166.pdf; str. 31 –  https://www.lkcr.cz/doc/tempus_file/tm_10_2021_web-179.pdf

Předoperační vyšetření

Řídí se věstníkem č. 1/2018 MZČR

Žádanka

Žádanku o interní předoperační vyšetření podává lékař – chirurg příslušného specializačního oboru po chirurgickém vyšetření pacienta. Žádanka s razítkem a podpisem lékaře musí obsahovat minimálně tyto informace dané věstníkem MZ ČR, bez kterých nemůže být vyšetření provedeno:

  • Operační diagnózu
  • Druh výkonu (malý, střední, velký) a stranu výkonu
  • Předběžný termín nástupu na operaci
  • Jaký druh anestezie je předpokládán

Platnost vyšetření

Obecná platnost předoperačního vyšetření vč. laboratoře je 1 měsíc a nemůže být svévolně chirurgem zkrácena – v takovém případě si požadující pracoviště musí zajistit vyšetření ve vlastím zařízení.

 

Zdravotnickými prostředky (berle apod.)

Prostředky je povinen pacienta k operaci vybavit poskytovatel jednodenní nebo lůžkové péče – nikdy nemůže být požadovaný předpis předem

 

Antiembolické punčochy

Punčochy jsou sice hrazeny na poukaz, ale jsou plně hrazeny z veřejného zdravotního pojištění v rámci hospitalizace. Nemocnice je mají započítány do ceny ošetřovacího dne (OD) jako přímo spotřebovaný zdravotnický materiál. Máte je dostat na místě a bezplatně. Do ceny OD je stejně tak případně zahrnuta cena kompresních obinadel užitých k bandáži místo punčoch.

Rozsah laboratorních, pomocných a konziliárních vyšetření při předoperačním vyšetření

Rozsah je určován očekávaným přínosem získaného výsledku z pohledu ovlivnění plánu operační a anesteziologické péče a s ohledem na další předpokládaný vývoj pooperačního stavu. Rozsah je dán věstníkem MZ ČR a je plně v kompetenci lékaře, který provádí předoperační vyšetření. 

Pokud poskytovatel lůžkové péče, resp. k provedení operace způsobilý zdravotnický pracovník trvá na jiných (neindikovaných nebo nedoporučených) vyšetřeních, provedou se tato vyšetření na jeho pracovišti před nástupem nebo po nástupu pacienta k hospitalizaci, při které se bude provádět operace, vyšetření si řádně odůvodní, včetně toho, jaký přínos má tato vyšetření a jak jeho výsledek ovlivní plán operační nebo anesteziologické péče.

Zdroj:

Domácí péče

Domácí zdravotní péče (Ošetřovatelská služba)

Domácí zdravotní péči indikuje registrující praktický lékař, případně lékař při propouštění z nemocnice (po dobu 14 dní, dále cestou registrujícího praktického lékaře).
Lékař zároveň rozhoduje o rozsahu poskytování domácí zdravotní péče.

Domácí zdravotní péče je službou plně hrazenou z veřejného zdravotního pojištění. Péče je určena pro klienty, kteří mají zdravotní problém, který lze řešit docházením sestry domácí zdravotní péče do místa pobytu klienta, bez omezení pro věkovou kategorii klientů.

 

Pečovatelská služba

Pečovatelská služba je typ sociální služby, která je poskytovaná klientům se sníženou soběstačností z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, či klientům jinak společensky znevýhodněným, a to s cílem zlepšit kvalitu jejich života, případně je v maximální možné míře do společnosti začlenit.

Pečovatelská služba není hrazena z veřejného zdravotního pojištění, ale k její úhradě lze využít sociální dávky – zejména příspěvek na péči (informace viz. sociální služby).

 

Kontakty

Kontakty na s námi spolupracující ošetřovatelskou službu:

 

  • Advantis Medical pobočka Blansko:

              https://advantismedical.cz/kontakty/#blansko    

 

 

Kontakty na s námi spolupracující  pečovatelskou službu: 

 

Podrobné informace, možnosti podpory a návody pro pečující naleznete:

Ošetřování člena rodiny a dlouhodobé ošetřovné

Ošetřování člena rodiny (OČR)

  • Ošetřovné se poskytuje od 1. dne potřeby ošetřování po dobu 9 kalendářních dnů
  • Samoživitelům, kteří pečují alespoň o jedno dítě ve věku do 16 let, které neukončilo povinnou školní docházku, je poskytováno ošetřovné po dobu 16 kalendářních dnů
  • Nelze rozhodovat o potřebě ošetřování (OČR) opakovaně ani pomocí změněné diagnózy, ani tím, že se učiní mezi dvěma či více OČR několikadenní přestávka

  • Podpora náleží jen jednomu oprávněnému nebo postupně dvěma oprávněným, pokud se během ošetření max. jednou vystřídají

 

 

Dlouhodobé ošetřovné (DO)

 

 

Rozumí se péče spojená s podáváním jídla a pití, oblékáním, svlékáním, tělesnou hygienou a pomocí při výkonu fyziolog. potřeby během dne a případně i v noci. Musí platit, že dlouhodobá péče by měla trvat nejméně 30 kalendářních dnů

 

Podmínky nároku

  • akutní hospitalizace trvající nejméně 4 po sobě jdoucí dny
  • o nároku rozhoduje ošetřující lékař během hospitalizace na žádost ošetřované osoby nebo jejího zákonného zástupce příp. opatrovníka v den propuštění z hospitalizace
  • lze zažádat zpětně až 8 dnů po propuštění
  • Hospitalizace není vyžadována u osoby v inkurabilním (terminálním) stavu, který vyžaduje poskytování paliativní péče a dlouhodobé péče v domácím prostředí. U osoby v inkurabilním stavu rozhodne o potřebě dlouhodobé péče jeho ošetřující lékař (ambulantní specialista nebo praktický lékař)

 

Podpůrčí doba

  • trvá nejdéle 90 kalendářních dnů. O dlouhodobé ošetřovné lze znovu požádat ze stejných důvodů až za rok

 

Ošetřující

  • jsou přímí příbuzní, osoby žijící s ošetřovanými ve stejné domácnosti (stejná adresa trvalého bydliště), sourozenci, zeťové/snachy, neteře/synovci, manželé/manželky, druhové/družky, registrovaní partneři/partnerky
  • se mohou opakovaně střídat, ale pouze se souhlasem ošetřující osoby
  • je pouze jeden na jeden kalendářní den
  • podává žádost o dlouhodobé ošetřovné u svého zaměstnavatele

 

Ošetřovaný

  • musí udělit písemný souhlas ošetřujícímu na předepsaném tiskopise (nevyžaduje se u nezletilých)
  • musí tento souhlas odvolat pouze písemně

 

Zaměstnavatel

  • není povinen souhlas s ošetřovaným udělit, pokud tomu brání vážné provozní důvody, které zaměstnanci sdělí

 

Ukončení

  • při zlepšení zdravotního stavu, kdy pominula potřeba poskytování dlouhodobé domácí péče
  • pokud se nedostavíte na kontrolu
  • po uplynutí 90 kalendářních dnů

Sanitky a cestovní příkazy

Kdo mi má vypsat formulář k přepravě sanitkou na plánovanou kontrolu v odborné ambulanci?

Příkaz ke zdravotnímu transportu do smluvního zdravotnického zařízení, kde má být pojištěnci poskytnuta zdravotní péče, vyplňuje vždy ten odesílající ošetřující lékař, který poskytnutí zdravotní péče požaduje. Transport musí být přitom vždy indikován z prokazatelně zdravotních důvodů, nikoli z důvodů sociálních (jako je např. špatné dopravní spojení apod.), a to vždy pouze do nejbližšího zdravotního zařízení, které poskytuje danou péči.

U plánovaného kontrolního vyšetření vypisuje příkaz ke zdravotnímu transportu ošetřující lékař toho smluvního zdravotnického zařízení, které o kontrole rozhodlo. Může ale nastat i situace, kdy tento lékař příkaz z objektivních důvodů nevystaví. Např. pacient je pozván na kontrolu lékařem poskytujícím specializovanou ambulantní zdravotní péči (ambulantním specialistou) až za delší časové období (toto období musí být > 6 měsíců) a nelze vyloučit změnu zdravotního stavu a tím i indikace k dopravě. V takovém případě by se pak pacient měl obrátit na svého praktického lékaře, který posoudí jeho aktuální zdravotní stav, a je-li přeprava sanitkou ze zdravotních důvodů indikovaná, vystaví mu příkaz ke zdravotnímu transportu.

Příkaz ke zdravotnímu transportu pro cestu zpět vyplňuje lékař, který zdravotní péči poskytl – je ale povinen zhodnotit, zda je ze zdravotních důvodů indikován transport pacienta i zpátky do místa pobytu.

Pokud se pacient rozhodne místo transportu sanitkou pro dopravu soukromým vozidlem a pokud ošetřující lékař takovou dopravu předem schválí (vystavením tiskopisu VZP-39), má nárok na náhradu cestovních nákladů. Podmínkou je, že vozidlo řídí jiná osoba, než pacient. Tato podmínka koresponduje s tím, že jde o pacienta, jehož aktuální zdravotní stav neumožňuje dopravu běžným způsobem bez použití dopravní zdravotní služby a samozřejmě ani neumožňuje řídit soukromé vozidlo. Současně platí opět podmínka úhrady nákladů pouze do nejbližšího zdravotního zařízení , které poskytuje danou péči.

Plné znění postupu VZP:

Lázně

Lázeňská léčba je nenárokovou léčebnou možností, která podléhá schválení revizního lékaře Vaší zdravotní pojišťovny.

Možnosti úhrady lázeňské péče

  • komplexní lázeňská léčba ( KLL) je plně hrazena ze zdravotního pojištění, poskytuje se na základě doporučení ambulantního specialisty; pokud si pacient platí sociální pojištění, je mu na dobu lázeňského pobytu vystavena pracovní neschopnost ( v lázeňském zařízení ).
  • příspěvková lázeňská léčba (PLL) – ze zdravotního pojištění je hrazeno lékařské vyšetření a léčebné procedury, ubytování a stravu si hradí klient sám, na lázeňský pobyt je potřeba si vzít dovolenou nebo neplacené volno
  • samoplátce – klient si plně hradí sám léčebné procedury, ubytování i stravu, úhrada za vystavení návrhu k lázeňské léčbě či vyjádření PL o vhodnosti balneoterapie – dle platného ceníku

Zda bude na základě Návrhu na lázeňskou péči schválena komplexní nebo příspěvková péče, závisí na aktuálním zdravotním stavu pacienta a jeho zhodnocení podle Indikačního seznamu pro lázeňskou péči.

 

Kdo vypisuje návrh na Lázeňskou péči

Od 1. ledna 2022 podává návrh na léčebně rehabilitační péči lékař ambulantního poskytovatele, který ji doporučil, nebo ošetřující lékař při hospitalizaci. 

V praxi to znamená, že odborný lékař (neurolog, ortoped, chirurg, rehabilitační lékař, kardiolog, atd….), který dojde k závěru, že je ve Vašem případě indikována lázeňská péče, která je hrazena z veřejného zdravotního pojištění, Vám vyplní i návrh na její schválení.

Nejedná se o možnost, která je odbornému lékaři dána ke zvážení, nýbrž o povinnou součást poskytované péče. Nemělo by tak docházet k situacím, kdy je pojištěnec po indikaci příslušným ambulantním specialistou nucen pouze za účelem vyplnění návrhu navštívit registrujícího praktického lékaře.

Podání návrhu registrujícím praktickým lékařem zákon i nadále připouští, mělo by se však skutečně jednat o případy výjimečné, které nevznikly v důsledku neochoty ošetřujícího ambulantního specialisty vystavit návrh na lázeňskou léčebně rehabilitační péči.

Každý lékař je povinen dodržovat § 33 odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb. zákona o zdravotní péči, kde je tento postup definován. 

Při nedodržení této povinnosti je možné lékaře odkázat na upozornění Ministerstva zdravotnictví:

 

Zdroj:

  • Vyhláška č. 2/2015 Sb. o stanovení odborných kritérií a dalších náležitostí pro poskytování lázeňské léčebně rehabilitační péče